HANDELSBETINGELSER

HELSEMIN A/S 
Etableret i 2009
CVR nr.32553168
Helsemin Webshop
Vesterbrogade 6D,1620 København V

email:main@helsemin.dk 
Telephone: +45 36165200  

Helsemin.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Sådan handler du hos helsemin

For at foretage et køb på Helsemin.dk skal du igennem 5 trin:

1.   Finde din eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2.   Indtast dine peronlige oplysninger.
3.   Vælg forsendleses/betalingsmåde.
4.   Godkend vores handelsbetingelser.
5.   Tjek at alle oplysninger er korrekte og bekræft ordren.

Herefter sendes du til DIBS betalingsside, hvor kortoplysningerne indtastes og godkendes.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på helsemin.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Bestilling

På helsemin.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os via kontaktformularen, via telefon på 8060 1800 eller kom og spørg os i en af vores butikker. 

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en besked til os via kontaktformularen.

Bemærk venligst at en bekræftelse på modtagelsen af din bestilling IKKE en juridisk bindende ordrebekræftelse. Helsemin kan derfor afvise bestillingen, såfremt der er prisfejl eller vi mod forventning ikke kan levere den bestilte vare.

Cookies

Cookies anvendes i dag i forbindelse med stort set alle hjemmesider og er i mange tilfælde nød-vendige for at levere services på hjemmesiden.

En cookie er en lille tekstfil, som gemmes på brugerens IT-udstyr (PC, tablet, smartphone el. lign.), så udstyret kan genkendes. Cookies kan blandt andet bruges til at udarbejde statistik over brugernes anvendelse af hjemmesiden og til optimering af sidens indhold. En cookie er en passiv fil og kan således ikke indsamle oplysninger fra brugerens computer eller sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Nogle cookies placeres af andre parter (såkaldte 3. parter) end den, som står i adresselinjen (URL’en) i browseren. Det kan være almindeligt indhold, men også f.eks. analyseværktøjer eller indlejrede kommentarfelter. Det betyder, at der gemmes cookies fra andre parter, end den som ejer hjemmesiden.

Nogle cookies gemmes kun på brugerens IT-udstyr, så længe brugeren har sin browser åben (sessionscookies). Andre cookies gemmes i et længere tidsrum (persistente cookies). Når brugeren gen-besøger en hjemmeside, vil sessions-cookies blive sat på ny, mens persistente cookies typisk fornyes.

Betaling

På Helsemin.dk kan der betales med MobilePay, Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, V Pay, JCB og American Express. Helsemin Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. Helsemin sørger for, at du kan handle trygt og sikkert, da overførslen af betalingsoplysninger er krypteret. Hos Helsemin.dk anvendes EV SSL-kryptering fra Digicert, som giver en meget stor sikkerhed for, at fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af trediepart. Helsemin er e-mærket.

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

PostNord med og uden omdeling: Forventet ekspederingstid er 2-4 hverdage. I tilfælde af at en vare ikke er på lager og det tager længere end et par dage at skaffe hjem, vil du blive kontaktet.

Det er dit ansvar at den korrekte adresse er påført ordren. Det er dit ansvar at afhente din pakke på postkontoret inden udløb af tidsfristen. 

Afhent i Helsemin butikken på Vesterbrogade: Kunden skal medbringe egen kopi af fakturaen. Kunden vil blive kontaktet af butikken, når ordren er klar til afhentning. Henvendelser vedrørende dette, bedes rettet til butikken.

Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid.

Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Helsemin Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Fortrydelsesret 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til os via kontaktformularen eller ringe på 8060 1800. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Uafhentede pakker som returneres til os, vil blive behandlet som fortrudt køb. Dette gælder også pakker som kommer retur grundet forkert udfyldt adresse. Beløbet - minus fragt- og ekspeditionsgebyrer på 50,- kr. vil blive tilbageført til din konto.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til vi modtager den.

Delvis fortrydelse

Vælger du at fortryde en del af din ordre, betaler du selv fragten retur til os. Penge for de returnerede produkter vil blive refunderet. Du vil ikke blive refunderet nogle fragtomkostninger.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil. Vi refunderer din betaling (minus fragt) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Helsemin Webshop
Vesterbrogade 6D,
1620 København V 

Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse til vore butikker, såfremt faktura fra Helsemin Webshop er medbragt. Find nærmeste Helsemin her. Vær opmærksom på at ikke alle mærker lagerføres i alle butikker. Er det ikke muligt at afhente et produkt i en bestemt butik, er det derfor heller ikke muligt at returnere til denne butik.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på Helsemin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Helsemin Webshop
Vesterbrogade 6D
1620 København V

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bytteservice

Når du handler på Helsemin.dk kan du vælge at få byttet dine varer.

Varen skal sendes til:

Helsemin Webshop
Vesterbrogade 6D
1620 København V

Når en vare skal byttes skal du selv afholde udgiften for forsendelse til Helsemin Webshop og forsendelse af de(n) nye vare. Bytteservice gælder ikke gavekort.

Persondatapolitik 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
Email adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Helsemin A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og personalet i Helsemin Webshop for Helsemin A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Helsemin.dk er:

Helsemin A/S
Vesterbrogade 6D
1620 København V

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre. Som registreret hos Helsemin A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Helsemin A/S via kontaktformularen.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Helsemin Webshop tager forbehold for tastefejl, tekniske fejl, prisstigninger, afgiftsændringer, udsolgte/udgåede varer og force majeure, herunder forsinkelse eller leveringssvigt fra vores leverandører, udsolgte varer og arbejdskonflikt.

Oplysninger afgivet til helsemin.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos HELSEMIN A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til HELSEMIN A/S via kontaktformularen.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via kontaktformularen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Forbrugerombudsmanden  
www.forbrugerombudsmanden.dk
Adresse: Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby 
e-mail: forbrugerombudsmanden@kfst.dk 
Telefon: 41 71 51 51 (Hverdage 9-12) 

Standardfortrydelsesformular 

- Til

Helsemin A/S
Vesterbrogade 6D,
1620 København V

email:

order@helsemin.dk 

Telefon

+45 36165200  

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) - Dato
(*) Det ikke relevante udstreges