FAQ

Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg er en ny kunde?

Det er nemt at bestille hos Helsemin! Har du brug for hjælp kan du altid sende os en email her, eller ved at ringe til os på telefon: 80 60 18 00

Du kan nemt finde de produkter, du leder efter, ved at bruge søgefeltet i toppen af alle Helsemins websider. Du kan også søge efter produkter ved først at vælge en kategori som f.eks. "Sundhed". Du vil derefter nemt kunne indsnævre din søgning ved at klikke på de forskellige underkategorier som f.eks. ”Vitaminer & Mineraler”. Når du vil købe et bestemt produkt, vælger du det antal, du ønsker at købe, og tilføjer den/dem til indkøbskurven, ved at klikke på ”Tilføj til kurv”-knappen. Under købsprocessen vil du skulle indtaste din leveringsadresse, kreditkortoplysninger (via en sikker betalingsprocess), og derefter bekræfte din ordre. Din ordre er derefter sendt og ordren vil blive sendt inden for 1-3 hverdage.

Tilgængelige produkter

Vi forsøger at sikre, at de produkter, der er angivet på vores hjemmeside altid er på lager, så vi kan sende dem med det samme eller næste arbejdsdag.

Annullering eller ændring af en ordre

Når du har afgivet en ordre kan du logge ind på din konto og klikke på "Min konto". Der kan du se status på din ordre. Ønsker du at ændre eller annullere en ordre bedes du kontakte os hurtigst muligt på telefon 80 60 18 00 mellem 9-15.  Efter vi har afsendt ordren, kan vi desværre ikke annullere den. Bemærk, at vi normalt behandler dagens ordrer hver dag inden kl. 12. For at ændre en ordre efter at du har placeret den, skal du først annullere din ordre og derefter placere en ny ordre.

Ordrebekræftelser / Ordrestatus

Umiddelbart efter din bestilling er afgivet kan du få adgang til "Ordrestatus" ved at klikke på "Min konto" øverst på skærmen. Der er også sendt en ordrebekræftelse til din e-mail på samme tid. Hvis ordren ikke er synlig i din konto, og du ikke har modtaget en e-mail, har vi ikke modtaget din bestilling, og der er ikke blevet trukket penge fra dit kort. Når vi behandler din ordre kan du følge din ordres status via "Min konto".

Hvornår vil pengene blive trukket fra mit kort?

Vi venter med at trække pengene fra dit kort indtil varerne er afsendt.

Er shopping online dårligt for miljøet?

Ifølge en undersøgelse fra Carnegie Mellon Green Design Instituttet bruger online købere omtrent 30% mindre kuldioxid, end hvis man shopper i en fysisk butik. De traditionelle detailhandeler udleder mere kuldioxid, fordi de fleste forbrugere rejser til og fra butikker i en bil. E-handel er betydelig mere effektivt fordi én lastbil i stedet for flere køretøjer leverer til mange kunder i et lille geografisk område. Mens e-handel kræver mere emballage, er konsekvensen af ekstra transport til fysiske butikker langt større end betydningen af ekstra emballage.

Hvordan er min fortrydelses-/returret?

Din fulde tilfredshed er vores højeste prioritet! Hvis du skulle fortryde dit køb har du 14 dages fortrydelsesret ifølge forbrugeraftalelovens § 17. Dette gælder dog ikke gavekort. Se vores handelsbetingelser.

Hvilke betalingskort kan jeg anvende?

Vi accepterer følgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express, Diners Club.

Kontrolcifre giver øget sikkerhed, når du bruger betalingskort på Internettet . Når du anvender dit betalingskort på Internettet, skal du opgive betalingskortets kontrolcifre sammen med kortnummer og udløbsdato. Denne ekstra kontrol er indført for at øge sikkerheden ved Internetbetalinger.

Hvad er kontrolcifre?
Kontrolcifre er et trecifret tal - typisk de tre sidste tal i en talrække - som er trykt bag på alle Visa/Dankort og danske Eurocard og MasterCard. Selvom du ikke har kontrolcifre på dit kort, kan du stadig handle på Internettet. Men har du kontrolcifre, skal de opgives, når du bliver bedt om det. PBS International tjekker, at oplysningerne om kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre er fra samme betalingskort.

Hvor på kortet finder jeg kontrolcifrene?
Cifrene findes på bagsiden af dit kort. Kontrolcifrene kan være placeret forskellige steder afhængig af korttype.

Er priserne på webshoppen og i de fysiske butikker ens?
Vores fysiske butikker og vores webshop er to forskellige forretninger og priserne for varerne i vores fysiske butikker og vores webshop er derfor ikke altid ens. Kampagner og priser, som du ser på webshoppen, gælder ikke automatisk i vores fysiske butikker - og omvendt. Vi gør vores bedste for altid at tilbyde dig som kunde gode priser, tilbud og kampagner uanset om du handler på webshoppen eller i en af vores butikker.

Jeg er bonuskunde - kan jeg få rabat på jeres webshop?
Helsemin Club bonuskunder kan desværre ikke anvende deres bonuskort til at opnå rabat på Helsemin.dk webshop. Som bonuskunde får du som altid din rabat, når du handler i vores fysiske butikker.

Stadig brug for hjælp? Ring til os på telefon 80 60 18 00 eller kontakt os